Učenje i stres tokom ispitnog roka

motivacija za učenje

Učenje i vreme ispitnih rokova je u toku, a tebe hvata panika da li ćeš imati dovoljno vremena da sve naučiš i da ostvariš rezultate koje želiš.

Da, verovatno znate da ovo nije ništa novo ni neuobičajeno. Spremanje ispita jeste izazovan period u životu učenika i studenata i predstavlja kombinaciju procesa učenja i emocionalnih reakcija na učenje.

Učenje, naročito tokom ispitnog roka, obuhvata niz aktivnosti počev od motivacije, organizacije, posvećenosti i discipline da se znanje usvoji, pa sve do sposobnosti da se usvojeno znanje i reprodukuje.  

Pored toga spremanje ispita praćeno je često fizičkom i emotivnom iscrpljenošću, jer se tokom ovog perioda smenjuju periodi nespavanja, nervoze, prevelikog napora, izostanka motivacije i borbe da se stekne samopouzdanje vezano za stečeno znanje. Kada ovome dodamo trku sa vremenom u koju uobičajeno upadnemo i našu želju da postignemo što bolje rezultate jasno je u kakav rolerkoster emocija ulećemo. Neosporno je da učenje i ispitni rokovi nisu samo test znanja, već i test naših sposobnosti upravljanja vremenom, organizacijom i emocionalnim izazovima. 

Svim studentima u ovom periodu ostaje pitanje kako se fokusirati, zadržati koncentraciju i odoleti svim izazovima koje se pred njih stavljaju tokom ispitnog roka. Usput, tu je i pitanje kako kontrolisati stres i smanjiti njegov uticaj kako na učenje, tako i na zdravlje.

Zašto je bitno kontrolisati stres tokom ispitnog roka

Stres je prirodna reakcija našeg organizma na fizičke i emotivne izazove sa kojima se susrećemo. Tokom ispita osećamo konstantni pritisak sa raznih strana – prvo zbog sopstvenih očekivanja i postignuća koje nam položeni ispiti donose, a zatim i pritisak okoline, roditelja i svih onih koji nam pružaju podršku u ovom procesu.

Stres zamara naše telo. Neprestano smo nervozni i napeti, a to smanjuje sposobnost učenja kroz nemogućnost da se fokusiramo i kroz izostanak koncentracije. Ovo često tokom studiranja vodi ka odustajanju. Umesto da se posvetimo učenju, mi se usmerimo na zabavu i sve druge aktivnosti kako bismo smanjili pritisak koji osećamo.

I dok svoje vreme trošimo na pronalaženje načina da smanjimo nervozu kroz razonodu, ponestaje nam vreme za učenje i onda ponovo ulazimo u začarani krug.

Poznato vam je sve ovo zar ne?

A da li vam je poznato i to da stres ostavlja trajne posledice na naše mentalno i fizičko zdravlje? Iako nas ubeđuju da dok smo mladi lakše podnosimo sve što nam se dešava, istina je da dugotrajni stres koji prati učenje i spremanje ispita tokom studiranja može da izazove niz poremećaja organizma.Tako se tokom studiranja možete susresti sa problemima kao što su: nesanica, depresija, napadi anksioznosti, učestale glavobolje, ali i sa fizičkim tegobama kao što su bolovi u stomaku, lupanje srca ili bolovi u vratu. 

Zbog svega ovoga je neophodno posvetiti se metodama upravljanja stresom, ne samo zarad trenutnih rezultata na ispitima, već zbog celokupnog zdravlja. 

Saveti kako smanjiti stres tokom ispitnog roka

Kada je učenje u pitanju, najvažnije je imati jasnu predstavu zašto to radimo i šta želimo učenjem i ispitima da postignemo. Na ovaj način smo u stanju da učenju pristupimo sa pozitivnim stavom i kao nečemu što će nam doneti satisfakciju i buduće benefite.

Svi saveti koji se tiču smanjenja stresa tokom ispitnog roka tiču se prevashodno organizacije i promene pristupa učenju

Tako tokom ispitnog roka uradite sledeće:

Odredite prioritete

Ovo se odnosi kako na ispite koje spremate, tako i na sve one aktivnosti koje inače praktikujete kao što su druženje, izlasci, bavljenje sportom. I to ne znači da bi trebalo da se potpuno odreknete svog života tokom ispitnog roka, nego da shvatite da ono čemu se u tom trenutku posvetite u velikoj meri određuje vaše vreme u budućnosti. Ako ovog ispitnog roka položita jedan ispit više, ostaće vam više vremena za sledeći ispitni rok i obrnuto. 

Napravite raspored

U budućnosti će vam mnogo značiti ako ovu veštinu usvojite sada kao student. Pravljenje dnevnog rasporeda onoga što ćete učiti, koliko i kada u toku dana i definisanje pauza daće vam osećaj da sami upravljate svojim vremenom, a samim tim i rezultatima. Upravljanje vremenom i jeste jedna od metoda za kontrolisanje stresa, jer se na taj način smanjuje pritisak rokova. Kada imate sopstveni raspored, lakše kreirate rutinu, pristup učenju postaje jednostavniji i nema mnogo izgubljenog vremena.

Isprobajte razne metode učenja

Koristite različite metode učenja kao što su čitanje, beleške, dijagrami, grupno učenje, i online resursi. Ovo ne samo da čini učenje zanimljivijim, već i pomaže u boljem pamćenju i razumevanju gradiva. Jedna od bitnih stvari je da imate podršku za učenje, nekoga ko sprema iste ispite kao vi i sa kim možete da delite probleme i pronalazite rešenje. To će vam stvoriti i emotivnu sigurnost tokom učenja i umanjiti osećaj stresa.

Odmor i relaksacija

U vaš raspored učenja uvrstite vreme za odmor i relaksaciju. Nastojte da to bude aktivnost koja je suprotna učenju, najbolje šetnja na svežem vazduhu ili sport. Ne dozvolite da potpuno zaboravite na opuštanje jer ćete bez pauza brzo sagoreti. 

Briga o zdravlju tokom ispitnog roka

Ne moramo da objašnjavamo koliko je ovo bitno, naročito za organizam koji je pod stresom. Nastojte da unosite dovoljno vitamina i da se hranite zdravije, što znamo da nije uvek moguće, ali vredi pokušati. Ne zaboravite na važnost i značaj dobrog sna u ovom periodu.

A kada smo kod zdravlja i upravljanja stresom tokom ispitnog roka, postoji još nešto što može biti od izuzetne pomoći jer direktno deluje na vaš nervni sistem. To su flasteri sa frekvencijama.

Kako vam flaster sa frekvencijama B.E. Well može doneti dobre rezultate tokom ispita

Kada je u pitanju ispitni rok, učenje, nemir i stres,  B.E. Well flasteri sa frekvencijama mogu biti od pomoći.

koncentracija

Flasteri sa frekvencijama B.E. Well su inovativni proizvodi zasnovani na principima kvantne medicine, koji deluju na naš nervni sistem tako što ga dovodu u stanje ravnoteže. Korišćenjem B.E. Well flastera sa frekvencijama možemo ostvariti bolju koncentraciju, pamćenje, duži fokus i veću energiju uz smanjenje napetosti.

Frekvencije iz flastera nam pomažu da ostanemo fokusirani i skoncentrisani što je kod učenja izuzetno bitno. Pored toga B.E. Well flaster podiže nivo energije i raspoloženja, što su dva glavna elementa motivacije, koja u velikoj meri određuje naše postignuće tokom ispita.

Flasteri sa frekvencijama su izuzetno jednostavni za korišćenje, lepe se na telo i aktiviraju se u dodiru sa kožom. Dejstvo im je u proseku 5 do 10 dana. Rade isključivo po principu rezonance, ne sadrže hemijske supstance i jedinjenja, nisu transdermalni, tj. ništa sa flastera ne prodire u kožu. Potpuno su bezbedni i nemaju neželjenih efekata. Upravo zbog ovog svojstva koriste ih i osnovci i srednjoškolci za bolju koncentraciju u školi i posebno tokom maturskih ispita.

Za povećanu produktivnost, bolje učenje, pamćenje i veći fokus nalepite dva ili tri B.E. Well flastera na kičmu – između lopatica, na sredinu leđa i/ili na krsni deo. Kada flasteri počnu da blede i da se skidaju njihovo dejstvo prestaje i možete ih zameniti novim.

pomoć kod učenja

Naši korisnici ubrzo nakon lepljenja flastera primećuju da su opušteniji, a s druge strane imaju više energije za svakodnevne aktivnosti. Delujući na nervni sistem flasteri B.E. Well deluju na sve one aspekte našeg organizma koji su presudni za uspešno učenje i rešavanje problema i zadataka.

Ukoliko je vaš cilj da u ovom ispitnom roku date sve ispite, B.E. Well je tu da bude vaš saveznik ka ostvarenju ciljeva! Dovoljno je da ga poručite putem našeg web shopa i zablistate u ovom ispitnom roku.

Nedavni članci

Korpa0
Nema proizvoda u korpi.
Nastavi kupovinu
0