Disleksija je smetnja u čitanju, pisanju i pravilnom razumevanju reči koja se, i pored normalne inteligencije, dobrog vida i sluha, ispoljava u vidu poteškoća sa prepoznavanjem slova, problema pri povezivanju reči sa zvukom, kao i nerazumevanjem pročitanog.
Svi smo svesni da je čitanje važno i da predstavlja osnovu učenja i sticanja znanja. I dok većina ovu veštinu stiče u ranom detinjstvu bez posebnog napora, postoje i ona deca kojima je čitanje, učenje slova i pisanje pravi izazov.
Deca koja imaju disleksiju ulažu dodatni napor u učenje, često zaostaju sa gradivom i otežano prate nastavu, što donosi i frustraciju, smanjeno samopouzdanje i osećaj sramote.
Ova poteškoća u učenju nije odraz inteligencije, javlja se i kod natprosečno inteligentnih osoba, već je odraz različitog načina obrade informacija.
Koliko god bila izazovna, ova prepreka u čitanju i učenju može da se savlada uz razumevanje i prihvatanje ograničenja i primenu kreativnijih pristupa sticanju znanja i veština.
Kako se ispoljava disleksija i kako je prepoznati
Kako bismo pronašli efikasan način da pomognemo svom detetu, neophodno je prvenstveno da ustanovimo da se radi o disleksiji, da znamo koji sve oblici postoje i na koji način se simptomi ispoljavaju.
Ovaj proces uključuje procenu različitih faktora, počev od istorije razvoja deteta, preko ocene sposobnosti čitanja i pisanja, do analize svih aspekata koji su povezani sa razvojem govora i jezičkog izražavanja.
Procena se vrši kroz niz kognitivnih testova koji obuhvataju procenu prepoznavanja slova, rastavljanje reči na slogove, razumevanje teksta, pravilno pisanje reči, gramatiku i sintaksu.
Zatim se vrši procena fonoloških sposobnosti koje se ogledaju kroz prepoznavanje i svesnost o zvucima i zvučnim aspektima jezika kroz igru rečima i testove razlikovanja sličnih glasova. Osim jezičnih i govornih veština, vrši se i procena kognitivnih funkcija, poput pamćenja, pažnje, brzine obrade informacija i vizuelne percepcije.
Disleksija utiče na uspeh u školi i dete kojem je dijagnostikovana disleksija teško održava korak sa vršnjacima kada je u pitanju gradivo. Ukoliko se na vreme ne reaguje, ovaj izazov može da utiče na karijeru i na sposobnost obavljanja zadataka kao što su čitanje instrukcija, pisanje izveštaja ili organizacija vremena.
Uzimajući u obzir da se simptomi disleksije ispoljavaju u trenutku kada deca uporedo sa učenjem razvijaju i socijalizaciju, jasno je koliko to na njih može uticati u emotivnom smislu. Osobe koje imaju problema sa učenjem često se osećaju nesigurno, frustrirano, nesposobno i manje vredno. Ovo povlači sa sobom i moguće poteškoće u interakciji sa vršnjacima, zbog stvaranja predrasuda prema njima.
Suočavanje sa disleksijom i njeno prevazilaženje zahteva podršku, razumevanje i stvaranje podsticajnog i pozitivnog okruženja. Tokom ovog zahtevnog i napornog perioda pomoć vam mogu pružiti i blagotvorne frekvencije flastera sa frekvencijama. Ovaj proizvod kvantne medicine deluje potpuno prirodno na organizam i pozitivno utiče na nervni sistem, što je u slučaju disleksije najvažnije.
B.E. Well flaster sa frekvencijama pomoć u prevazilaženju disleksije
B.E. Well flasteri sa frekvencijama mogu biti naš saveznik u prevazilaženju simptoma disleksije jer dokazano pospešuju stvaranje novih sinapsi u mozgu i na taj način stimulišu detetov kognitivni potencijal.
Pored toga, smanjuju nervozu, napetost, stres i osećaj frustracije koji se javlja kod dece zbog nemogućnosti da savladaju određene zadatke.
Flaster B.E. Well se lepi deci na kičmu između lopatica, deluje 5 do 10 dana, posle čega se sam skida. Obnavljaju se na nedelju dana i u slučaju da se prethodni još uvek nije skinuo, sledeći se lepi iznad ili ispod prethodnog.
U dodiru sa kožom frekvencije iz flastera se aktiviraju donoseći deci fokus, bolju koncentraciju i pojačanu pažnju. Deca samouverenije pristupaju učenju, savladavanju čitanja, pisanja i svih zadataka vezanih za usvajanje znanja.
Flasteri sa frekvencijama su 100% bezbedan proizvod, ništa se putem kože iz flastera ne prenosi u organizam, zbog čega mogu da ih koriste i bebe starije od 6 meseci, trudnice i dojilje. Rade isključivo na principu kvantne medicine i rezonance ćelija našeg tela sa frekvencijama iz flastera.
Na holističkoj pedijatrijskoj klinici Green Pediatrics u Čikagu, dr Biljana Uzelac, pedijatar, ih u svojoj praksi koristi već skoro deceniju i oni čine neizostavan deo terapije u tretiranju dece sa ADHD-om, disleksijom i poremećajem pažnje. Njena iskustva i rezultati dece koja su koristila B.E. Well flastere potvrđuju njihovu efikasnost.
Deca koja se nađu u situaciji u kojoj im nešto ne ide od ruke, lako se obeshrabruju, demotivišu i nerviraju. Iskoristite moć frekvencija koje su sada dostupne svima i pomognite im da učenju i savladavanju prepreka sa čitanjem pristupe raspoloženi i sa dovoljno energije i entuzijazma.
Poručite B.E. Well flastere na web shopu ili ih kupite u najbližoj Lilly apoteci i olakšajte svom detetu.
Dragi roditelji, ne zaboravite da se B.E. Well flasteri preporučuju i vama, kako biste se opustili, obezbedili sebi unutrašnji mir i dobar san i odmorni se posvetili pružanju podrške vašem detetu u prevazilaženju disleksije na najbolji način.
Šta je još važno u prevazilaženju disleksije
Kada se deca bore sa ograničenjima, najvažnija je podrška okruženja i okoline. U slučaju disleksije ova podrška je i obavezan deo strategije za prevazilaženje poteškoća u učenju i osamostavljivanju osobe, kako bi nesmetano nastavila svoje školovanje i sticanje znanja.
Važno je da školski sistem i nastavnici budu informisani o načinu rada sa decom sa disleksijom, da zadatke prilagode i da uključe sredstva koja im mogu olakšati učenje. U tome od pomoći mogu biti različiti modeli učenja: vizuelni, auditivni i kinestetički, kao i upotreba tehnologije i korišćenje alata kao što su aplikacije koje izgovaraju pročitane reči. Važno je da dobiju duže vremena za izvršavanje testova i zadatka. Knjige sa prilagođenim fontovima i u bojama, takođe mogu biti od pomoći.
Uključivanje druge dece u rad sa decom sa disleksijom može pomoći u razumevanju ove smetnje, kao što može pomoći i u socijalizaciji i u skidanju stigme sa poteškoće koja je vrlo česta.
Terapije govora koja se fokusiraju na poboljšanje fonoloških veština, na razumevanje jezika, čitanja i pisanja, mogu biti korisne za osobe s disleksijom.
A ono što je bitno iznad svega je rad na samopouzdanju, na pozitivnom stavu prema sebi i prihvatanju činjenice da disleksija ne mora da bude ograničenje, već samo izazov koji možemo da savladamo. U tome može pomoći edukacija, povezivanje sa drugima koji su je prevazišli i upoznavanje sa pozitivnim primerima onih koji su i sa disleksijom ostvarili izuzetne rezultate i akademska dostignuća.
Ne zaboravite da na ovom putu iskoristite i moć frekvencija i da kroz prevazilaženje bilo kog problema idete osnaženi, sa pozitivnim stavom i smireni.