Polazak u školu predstavlja jedan uzbudljiv period ispunjen novim obavezama i odgovornostima, povećanim očekivanjima i potrebom za prilagođavanjem.
Ovaj događaj u životu deteta praćen je i vrtlogom emocija, a često i strahom da li će adekvatno odgovoriti na sve obaveze i zadatke koje nova školska godina donosi.
Bilo da je u pitanju prvi polazak u školu ili vraćanje u novi razred, on podjednako predstavlja izazov ne samo za decu, već i za roditelje.
Na nama roditeljima je da pronađemo način da osnažimo dete da se na najbolji mogući način suoči sa svim onim što nova školska godina donosi. U svetu punom distrakcija, od digitalnih uređaja do pretrpanih rasporeda, sve je teže deci da se usredsrede na školske obaveze.
Pored emotivne podrške, pomoć detetu da održi fokus i koncentraciju postaje jedan od prioriteta.
Kako podržati dete tokom polaska u školu
Pripreme za školu imaju svoju praktičnu stranu koja se sastoji od kupovine potrebnih stvari za školu, ali i onu bitniju, emocionalnu i psihološku podršku koju roditelji, ali i okruženje deteta, treba da mu je pruže.
Ova podrška uvek počinje razgovorom sa detetom. Podstaknite dete da iznese svoje emocije u vezi početka škole tako što ćete ga pitati da li se raduje početku školske godine ili ima neki strah i nedoumice, da li ga brinu nove obaveze, gradivo koje će učiti, ponovni susret sa drugarima. Ukoliko je reč o polasku u prvi razred podršku detetu može pružiti i okruženje kroz afirmativne priče i deljenje iskustva o svojim školskim danima. Takođe kod nekih prelomnih momenata kao što je polazak u više razrede osnovne škole ili u srednju školu veliku ulogu mogu imati i vršnjaci i vršnjačka edukacija kroz podeljeno iskustvo. Ona može doći od starijeg brata, sestre ili nekoga u okruženju sa kime je dete blisko i kome veruje.
Neposredno pre početka školske godine preuredite prostor za učenje, nabavite sve što je potrebno, od pribora do knjiga, i sve to radite zajedno sa detetom. Ovo će olakšati detetu da prihvati novo školsko poglavlje, a za vas roditelje je ovo dobar momenat da prenesete neke odgovronosti na dete i da postepeno jačate njegovu samostalnost. Nedelju ili dve pre početka škole postepeno vratite rutinu kada je u pitanju ustajanje, odlazak u krevet i obroci. Ne zaboravite da u dnevnu rutinu uvedete i vreme za igru, kako bi dete bilo svesno da će imati ovaj deo dana za sebe i tokom školske godine.
Pripremite se na to da će detetu u prvih nekoliko nedelja trebati dodatna psihološka podrška i jačanje samopouzdanja i da rezultati u tim nedeljama mogu biti ispod očekivanih. Vrlo je bitno u ovom periodu ohrabrivati dete da bude otvoreno u iznošenju problema, osećanja i izazova sa kojima se susreće.
Da bi dete postiglo uspeh i željene rezultate pored rada, potrebno je i strpljenje. Svi ovi faktori utiču na detetov fokus, pažnju i učenje.
Pomoć deci kod polaska u školu, naročito kada su u pitanju poboljšanje koncentracije i fokusa, mogu biti i flasteri sa frekvencijama.
B.E.Well flaster sa frekvencijama za jačanje koncentracije i fokusa kod dece
Svaka nova situacija i novi počeci, pa i ovi školski, donose pojačanu nervozu, stres i napetost koja znatno utiče na samopouzdanje dece, ali i na fokus i koncentraciju.
B.E. Well flasteri sa frekvencijama sadrže blagotvorne frekvencije koje deluju umirujuće na nervni sistem i unapređuju njegov rad. Frekvencije B.E. Well flastera deci donose bolje raspoloženje, pojačan fokus i sposobnost pamćenja, kao i bolju koncentraciju na zadatke. Sve ovo čini dete samouverenijim i olakšava mu školske izazove.
Flasteri B.E. Well se lepe deci jednom nedeljno i najbolje rezultate daju kada se postave na kičmu između lopatica. Flasteri su vrlo jednostavni za upotrebu jer se lepe u vidu privremene tetovaže, deca ih ne osećaju na telu i rado ih nose. Frekvencije iz flastera se aktiviraju u dodiru sa kožom i deluju na nervni sistem u periodu od 5 do 10 dana, kada se sami skidaju. Kada primetite da je flaster počeo da se skida jednostavno ga zamenite novim. Zbog činjenice da su potpuno bezbedni i prirodni, mogu se koristiti kontinuirano u dužem periodu.
Upravo zbog svog pozitivnog delovanja na nervni sistem, koncentraciju i fokus B.E. Well flasteri su dodatak terapiji u ublažavanju simptoma ADHD-a kod dece. Već duži niz godina ih na pedijatrijskoj klinici Green Pediatrics u Čikagu koristi dr Biljana Uzelac i ostvaruje značajne rezultate. Pokazalo se da flasteri B.E.Well uspešno ublažavaju simptome poput problema sa koncentracijom, hiperaktivnošću, disleksijom i sl. Deca su koncentrisanija i mirnija, smanjuju im se tikovi, a poboljšava se fokus i uspeh prilikom učenja.
Kako je ovaj period ispunjen nervozom, napetošću i pojačanim oprezom, ne samo kod dece, već i kod roditelja, važno je imati na umu da B.E.Well flasteri mogu i vama pomoći. Frekvencije ovog flastera donose mir, podižu raspoloženje i energiju, pa ćete se i vi zajedno sa decom lakše nositi sa polaskom u školu.
Flasteri sa frekvencijama su dostupni na ovom sajtu, i od osnaživanja deteta i vas u novoj školskoj godini deli vas par klikova.
Dodatni saveti za polazak u školu
Pomozite detetu da organizuje svoje vreme i obaveze tokom polaska u školu jer uspeh u školi u mnogome zavisi od toga. Zajedno s detetom kreirajte raspored koji uključuje vreme za učenje, odmor, igru i druge aktivnosti. Ovaj raspored može biti vizualno prikazan, na primer na ploči u dečijoj sobi, kako bi dete imalo jasnu sliku svojih dnevnih obaveza.
Učite dete kako da odredi koje su aktivnosti ili zadaci najvažniji, a koji mogu sačekati. Na primer, završavanje domaćeg zadatka ide pre igre ili odmora. To će mu pomoći da razvije osećaj odgovornosti i efikasnosti u obavljanju zadataka.
Uređivanje prostora za učenje, kao i održavanje čistim i urednim ovog dela dečije sobe može pomoći detetu da se bolje koncentriše na zadatke i da nema ometajuće faktore. Tako da redovno podstičite dete da održava urednim svoj radni prostor. To može postati deo dnevne rutine, kao što je brzo sređivanje stola na kraju dana. Ovo ne samo da poboljšava koncentraciju, već i razvija navike koje će mu koristiti kroz ceo život.
Ne zaboravite da pronađete način kako da dete upravlja vremenom koje posvećuje digitalnim uređajima. Danas su deca izložena dejstvu raznih elektronskih uređaja koji negativno utiču na koncentraciju, kreativnost, pa čak i na spavanje. Važno je da roditelji uspostave jasna pravila i ograničenja koja će pomoći deci da izbalansiraju vreme provedeno pred ekranom i druge aktivnosti. Korišćenje digitalnih uređaja treba svesti na prihvatljivu meru i u vreme koje je rezervisano za zabavu. A kako bi se smanjila potreba za ovom vrstom zabave, detetu ponudite uvek alternativne stvari kojima može da se zanima kao što su čitanje, društvene igre, sport ili jednostavno zajednička aktivnost sa vama.
Koliko god da je neki period u životu deteta izazovan, uz pravu podršku može da prođe lako. Škola je zaista poseban period u životu, koji bi pored znanja trebao deci da donese i mnoštvo drugih iskustava, koja ostaju za ceo život. Na nama roditeljima je da im pružimo ljubav, nežnost i emocionalnu podršku u ovom periodu. A uz pomoć frekvencija iz prirode deci možete da olakšate i onu drugu stranu škole – učenje i usvajanje novih znanja.